Hjælp til hørehæmmede

Lån en halsteleslynge

Du behøver ikke bekymre dig over, om du kan høre, hvad yogalæreren siger hos Højbjerg Yoga Aftenskole.

Her kan du nemlig få hjælp til at høre bedre, hvis du i forvejen har et høreapparat med telespole. Vi har hjælpemidler til hørehæmmede i form af små fikse kommunikationsanlæg, som kursisterne snildt kan bruge, samtidig med at de laver yoga, såkaldte hals-teleslynger.

Ideen har skoleleder og certificeret Iyengar® yogalærer Birgitte Melbye fået af en af eleverne Lisbeth Krabbe.

Lisbeth Krabbe fra Højbjerg har helt mistet hørelsen på det ene øre og nedsat hørelse på det andet efter en alvorlig ulykke.

-Det giver en fantastisk forskel, siger Lisbeth Krabbe. Jeg behøver ikke at anstrenge mig for at høre, hvad der bliver sagt men kan slappe af og koncentrere mig om det, jeg kommer for, nemlig at lave yoga.

Indkøbet af kommunikationsanlæggene er muliggjort af en bevilling af Oplysningsforbundenes Lokalforeningspulje.

Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til skoleleder Birgitte Melbye på 20 98 55 94.

Senest opdateret 16. maj 2022